fredag 25 september 2009

Min fyraåring och jag

Jag har en liten fyraåring. Det är världens jobbigaste och mest enerverande fyraåring i världen.
Hon vägrar gå upp på morgonen, när hon väl vaknat vill hon inte kliva ur sängen, får man henne till frukostbordet vill hon aldrig gå därifrån...
Hela dagen styr hon mig för att försöka få mig att göra allt annat än det jag egentligen borde göra. När jag laddat upp framför datorn med alla böcker och papper som behövs för att skriva min uppsats skriker hon det bestämdaste att hon vill spela tv-spel nu, nu, nu!

Jag har hört att barn ska vara en källa till glädje men min fyraåring är mest till besvär, de få ögonblick av barnslig förtjusning hon ger mig väger inte ens i närheten upp all den frustration och ångest hon skapar hos mig. Jag kan inte ens skaffa en barnvakt och lämna bort skitungen ett par timmar eftersom den lilla fyraåringen beslutat sig för att bo inne i mig.

När människor pratar om att hitta sitt inre barn undrar jag om de verkligen vet vad de pratar om.
/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar