tisdag 20 oktober 2009

Visseltortyr

Jag har en granne med en hund. Eller säkert flera, men bara en som riktigt stör mig.
Jag vet inte hur han ser ut eller vad han har för hund, men jag vet hur han låter.

Vad som stör mig är hans sätt att vissla. Det kan ju verka oerhört fånigt. Och det har jag försökt intala mig själv också. Men ju fler gånger jag hör honom, desto värre blir det.
Han visslar inte som man visslar på hundar, han visslar heller inte melodier. Det han visslar går inte att beskriva förutom att det garanterat har med den stackars hunden att göra.

Jag borde inte bry mig, men jag bor ju på bottenplan och det är som att han sitter i mitt öra och visslar. Och det händer ju dessutom flera gånger om dagen.

Jag tror att man med stor succé skulle kunna spela in ljudet och använda det som tortyr.
Eller jag vet, jag utsätts ju för det ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar